20 Şubat 2013 Çarşamba

0 Linux Terminal Üzerinden Kullanıcı Değiştirme (User Switching) / db2start command not found Sorunu Çözümü

Merhabalar,

Bu aralar yoğunluktan veriyi kafaya atma devrini sonlandırdım , yaşlandıkça hızlı unutmaya başladım bu sebeple üzerinde çalıştığım, bulduğum şeyleri burada anında paylaşıyorum :)

Linux Mint Maya üzerinde DB2 Express-C veritabanına veri eklemek için oturumları switch etmem gerekiyordu. Yani ben bilgisayarıma kullanıcı adım sln ile bağlıydım ama DB2 için oluşturulmuş bir instance vardı onun üzerinden oturum açmadığım sürece de veritabanına erişemiyor hatta db2 'yu başlatamıyordum bile. Sizin de böyle bir sorununuz varsa çözüm basitmiş arkadaşlar:

menü'den Terminal'e giriyoruz. Sonrasında o anki kullanıcının oturum adı gelecektir zaten ekrana. Açılır açılmaz terminale

su kullanicidi 


yazınca şifre soracaktır. İlgili ,oturumunu açmak istediğiniz kullanıcının şifresini girdikten sonra. bomboş termimal ekranı gelecektir. sadece $ olacaktır. Sonrasında
bash 
yazarsanız artık yeni oturumunuzla işlem yapabiliyor hale geleceksiniz.Aşağıda son halinin nasıl olacağını görebilirsiniz.


Bu işlemi yaptıktan sonra db2yu nasıl başlatacağız derseniz o da kolay. terminal üzerine direk olarak db2start yazarsanız db2 başlayacaktır. Ancak bazen bazı durumlarda db2start komutunu yazınca db2start command not found tarzında bir hata alabilirsiniz ki ben de aldım.Böyle bir sorunla karşılaşırsanız da terminalde yukarıdaki gibi oturumunuzu db2 kullanıcı adınıza değiştirdikten sonra 
terminale : 

cd home/db2inst3(sizin db2 kullanıcı adınız neyse o yazacak)/sqllib/adm 

komutunu çalıştırarak db2 dosya sisteminde belirtilen sqllib içerisindeki adm klasörüne gelmiş olmalısınız.Sonrasında 

./db2start  

yazarsak umarım başarılı olarak veritabanının başlatıldığını göreceksiniz. 

Kolay gelsin ,iyi çalışmalar. 

Bu akşam klasiklerden gitmeye karar verdim:) İyi Dinlemeler.

F.Chopin-Nocturne Op. 48



















0 yorum:

Yorum Gönder